Estakadą do Warszawy Wschodniej?

Na zlecenie PKP PLK firma BBF opracowuje studium wykonalności dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia - Czyżew". Najbardziej interesujące są rozwiązania dotyczące budowy nowej linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do Tłuszcza.

Nowa inwestycja ma obejmować budowę przedłużenia dwutorowej linii kolejowej nr 6 z Zielonki do Warszawy Wschodniej  (Warszawa Wschodnia - Warszawa Wileńska Marki - Zielonka) wzdłuż torów linii nr 21, budowę dodatkowej pary torów linii kolejowej nr 6 na odcinku Wołomin Wschód - Tłuszcz i dobudowę torów (1 lub 2) dla ruchu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 21. Według wstępnych założeń zostanie wybudowanych około 55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną.

Studium powinno także dać wstępne odpowiedzi na temat budowy nowych przystanków: Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa Ząbki Łodygowa oraz koniecznej przebudowy stacji kolejowych: Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód oraz Tłuszcz w związku z ich przystosowaniem do zwiększonych potoków pasażerskich.

Kolejnym ważnym elementem, które obejmuje studium to plan budowy nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Obecnie na linii 6 i 21 funkcjonuje około 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych. Celem jest budowa wszystkich skrzyżowań jako bezkolizyjne.

Najbardziej spektakularne i oczekiwane będą wstępne rozwiązanie projektowe dotyczące zagłębienia linii kolejowej nr 21 na pewnym jej odcinku (w związku z planami połączenia stacji Warszawa Wileńska ze stacją Warszawa Centralna, co wiąże się z budową II podziemnej linii średnicowej) oraz budową estakady na której ułożone zostaną tory łącznicy do stacji Warszawa Wileńska Marki.

Studium jest opracowywane w czterech wariantach (dla prędkości pociągów: 160 km/h, 200 km/h, od 200 km/h do 250 km/h oraz w wariancie autorskim).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Rynek Kolejowy

     
Kurier Kolejowy