Na zlecenie PKP PLK firma BBF opracowuje studium wykonalności dla projektu
"Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia - Czyżew". Najbardziej interesujące są
rozwiązania dotyczące budowy nowej linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do
Tłuszcza.
Nowa inwestycja ma obejmować budowę przedłużenia
dwutorowej linii kolejowej nr 6 z Zielonki do Warszawy Wschodniej
(Warszawa Wschodnia - Warszawa Wileńska Marki - Zielonka) wzdłuż torów linii
nr 21, budowę dodatkowej pary torów linii kolejowej nr 6 na odcinku Wołomin
Wschód - Tłuszcz i dobudowę torów (1 lub 2) dla ruchu dalekobieżnego na
linii kolejowej nr 21. Według wstępnych założeń zostanie wybudowanych około
55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną.
Studium powinno także dać wstępne odpowiedzi na temat budowy nowych przystanków: Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa Ząbki Łodygowa oraz koniecznej przebudowy stacji kolejowych: Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód oraz Tłuszcz w związku z ich przystosowaniem do zwiększonych potoków pasażerskich.
Studium powinno także dać wstępne odpowiedzi na temat budowy nowych przystanków: Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa Ząbki Łodygowa oraz koniecznej przebudowy stacji kolejowych: Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód oraz Tłuszcz w związku z ich przystosowaniem do zwiększonych potoków pasażerskich.
Kolejnym ważnym elementem, które obejmuje studium to plan budowy nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Obecnie na linii 6 i 21 funkcjonuje około 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych. Celem jest budowa wszystkich skrzyżowań jako bezkolizyjne.
Najbardziej spektakularne i oczekiwane będą wstępne rozwiązanie projektowe dotyczące zagłębienia linii kolejowej nr 21 na pewnym jej odcinku (w związku z planami połączenia stacji Warszawa Wileńska ze stacją Warszawa Centralna, co wiąże się z budową II podziemnej linii średnicowej) oraz budową estakady na której ułożone zostaną tory łącznicy do stacji Warszawa Wileńska Marki.
Studium jest opracowywane w czterech wariantach (dla prędkości pociągów: 160 km/h, 200 km/h, od 200 km/h do 250 km/h oraz w wariancie autorskim).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz