Vademecum: Kategorie stacji i przystanków wg. PKP PLK

Kategorie stacji i przystanków wg. PKP PLK

A – największe stacje pasażerskie, 
B – stacje i przystanki aglomeracyjne, 
C – stacje i przystanki o znaczeniu regionalnym, 
D – stacje i przystanki o znaczeniu lokalnym, 
E – pozostałe stacje i przystanki.

Podkategorie:
III. Przystanki i stacje, których perony mają utwardzoną nawierzchnię o dobrym lub dostatecznym stanie oraz są wyposażone w wiatę lub zadaszenie. 
II. Przystanki i stacje, których perony mają utwardzoną lub mieszaną nawierzchnię o dobrym lub dostatecznym stanie oraz są wyposażone w wiatę lub zadaszenie.
I. Przystanki i stacje których perony mają gruntową nawierzchnię oraz te perony, dla których stan nawierzchni określono jako niezadowalający.

Po co to wszystko? Dla zróżnicowania cen za dostęp do stacji i przystanków. Wszystko dzisiaj ma swoją cenę.

Przystanek kolejowy Radkowice.
Kategoria E II.
Według mnie E I ... przecież tutaj jest ściernisko, a nie San Francisco :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Rynek Kolejowy

     
Kurier Kolejowy